سوم ابتدایی

نکات آموزشی دانش آموزان سوم ابتدایی

سوم ابتدایی

نکات آموزشی دانش آموزان سوم ابتدایی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

این که حداقل با چه درصد و رتبه ای می توانیم در دندانپزشکی قبول شویم یا به عبارت دیگر رتبه لازم برای قبولی در دندان پزشکی چه قدر است سوال خیلی از داوطلبان است. با بررسی کارنامه های سال های اخیر به خصوص سال 97 می توانیم به این نتیجه برسیم که قبولی با میانگین 50 درصد دروس در رشته دندانپزشکی سراسری احتمالی خیلی ضعیف یا شاید غیر ممکن را دارد. با تغییر کنکورهای سال های اخیر و افزایش میانگین درصد ها، روال کار کمی تغییر کرده است. این آمار و ارقام توسط منابع موثق تهیه شده و نشان می دهد که با وجود افزایش شرکت کننده های تجربی، ظرفیت رشته های دندانپزشکی در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش یافته است. اگر دقت کنید این آمار میانگین هستند و حتی در بین رتبه های زیر 1000 کشور که قبولیشان تضمینی است درصد های پایین مثل 30-40 درصد هم وجود دارد ولی اگر درصدی نزدیک به میانگین زیر 1000 بزنید احتمال قبولیات خیلی بیشتر است البته ناگفته نماند کسی که در درسی درصد ضعیف کسب می کند باید برای جبران آن در دروس دیگر درصد های بالا بزند.

درباره رتبه و سهمیه ها بیشتر بدانیم! جدول زیر که بر اساس کارنامه داوطلبان کنکور 97 تنظیم شده است، اطلاعاتی درباره رتبه آخرین نفر قبول شده در 14 دانشگاه کشور در رشته دندانپزشکی را به ما می دهد و با بررسی این جدول متوجه خواهید شد که داوطلبان حداقل با چه رتبه ای توانسته اند در دندانپزشکی سراسری قبول شوند. بگذارید با یک مثال آماری و دقیق، نسبت کل ظرفیت دندانپزشکی کشور به تعداد داوطلبان متقاضی را توضیح روش مطالعه ادبیات کنکور بدهم. به عنوان مثال درصد های بین ۴۵ تا ۵۵ را درصد ۵۰ در نظر گرفته ایم. با کلیت سهمیه ها و رتبه در سهمیه آشنا شدید حال به بررسی رتبه های قبول شدگان در رشته نحوه تحلیل آزمون به سبک کاملا حرفه ای  دندانپزشکی می پردازیم. شیمی: در میان این گروه کمترین درصد 31/4 است و کسی به درصد 100 نرسیده است و بالاترین درصد 92/2 درصد بوده است و میانگین کل این داوطلبان در این درس 68/2 درصد می باشد.

ریاضی: در میان داوطلبان با رتبه زیر 1000 کشوری کمترین درصد 26/7 درصد است و 3 نفر به درصد 100 رسیده اند و میانگین کل این گروه از داوطلبان 74/1 درصد است. زبان انگلیسی: در میان داوطلبانی با رتبه ی زیر 1000 کشوری کمترین درصد 17/4 درصد است و 74 نفر به درصد 100 رسیده اند. در میان داوطلبان با رتبه زیر 1000 کشوری کسی ادبیات را زیر 30 درصد نزده است، و کمترین درصد 30/7 بوده است و 2 نفر به درصد 100 رسیده اند و در کل میانگین درصد ادبیات بین این داوطلبان 73/8 درصد موسسه حرف آخر آموزش جادویی دروس متوسطه اول تا کنکور بوده است. میانگین درصدهای دروس داوطلبان زیر 1000 کشوری تقریباً 76 درصد است. زمین شناسی: بدلیل کم اهمیت بودن این درس در پذیرش رشته های پرطرفدار و حتی عدم تاثیر در قبولی دندانپزشکی و پزشکی درصد داوطلبان خیلی کم است در میان داوطلبان با رتبه ی زیر 1000 کشوری، کمترین درصد 6/6- است که تعداد کسانی که این درس را منفی زده اند 658 نفر بوده است و کسی 100 درصد نزده است و بیشترین درصد 78/7 درصد است و میانگین کل فقط 7 درصد است. لازم به ذکر است در این جدول فقط رتبه در سهمیه مناطق 1و 2و 3 گذاشته شده است و از بررسی سهمیه ایثارگران در این جدول به دلیل پایین بودن درصدها و تراز داوطلبان خودداری کردیم ولی در ادامه چند نمونه از کارنامه داوطلبان با سهمیه ایثارگران 25 درصد گذاشته شده است.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از رونمایی از حرف آخر، جدیدترین تکنولوژی آموزش ابتدایی تا کنکور دارید، می توانید با ما در صفحه وب جدیدترین تکنولوژی آموزش ابتدایی تا کنکور تماس بگیرید.

  • ۹۹/۱۰/۰۳
  • سوم ابتدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی